söndag, april 05, 2009

SK034 mot Umeå

Så fort man håller sig borta från huset håller folk två fester samma dag! Det kallar jag oschysst!

Har ju, som någon kanske vet, varit i "Skandinaviens huvudstad" (och även Sveriges för den delen) Stockholm. Åkte ner på torsdagsmorgonen mot Docksta med *trummvirvel* YBUSS! Hoppade dock av redan i ljuva Docksta, vem vill åka förbi där utan att göra ett besök? Dagen fördrevs där med gratis middag hemma hos mor och far, syster och katt. Senare på kvällen hoppade jag åter på *trummvirvel* YBUSS nattbuss mot Stockholm! Gjorde dock det stora misstaget att sätta mig längst fram, vilket resulterade i att båda förarna (de byter förare i Gnarp) pratade konstant med mig om körtider, nyinköp av bussar, hur bra det var förut, hur bra det var att sommaren är påväg osv. osv. Hur som helst fick jag inte sova förrän vi kom till Uppsala (!), och jag skulle av i Upplands Väsby. Lagom trött man var den dagen....

Vad skulle jag då göra i Stockholm? För någon vecka sedan blev jag uppringd av en gammal arbetsgivare där nere (på Ekmanbuss om någon vet vad det är). Han ville att jag skulle komma ner och fota några av hans nya bussar till en ny reklamsatsning de ska göra, vilken vem som helst (utom jag) inte skulle ha gjort ;) Fick i allafall träffa en massa förare, annat folk man känner där nere osv. Ganska skön helg ändå.

Nu ska jag släppa en bomb! Jag sitter just nu på Arlanda (ja, ni hörde rätt. Bussgalningen sitter och väntar på ett flyg!). Bestämde mig faktiskt för att ta flyget upp och istället för 9h transportsträcka upp till Umeå bara behöva 1h. Är faktiskt riktigt imponerad över hur väldigt smidigt det gick att checka in, lämna bagage osv.

Fly SAS!

1 kommentar:

Mabbi sa...

Välkommen hem!