fredag, maj 22, 2009

Tips till slöa bloggläsare

Fick igår nys om att det finns de som bor i huset, och INTE läser husbloggen! Detta får ju inte förekomma. Därför lägger jag ut ett litet tips till hur man effektivare, bekvämare och utan att behöva besöka bloggen 20 gånger för att få reda på om den uppdaterats kan läsa allt som skrivs här.

1) Om du inte redan gjort det, införskaffa en Mac. Fungerar även med PC, även om just jag inte rekommenderar det ;)

2) Surfa in på http://rullstensgatan178.blogspot.com/

3) I adressfältet ska det nu dyka upp en liten RSS-Ikon (). Klicka på den och välj "Följ flöde" eller vad er webbläsare nu väljer att kalla knappen man lägger till flöden på.

4) Nu bör det vara klart, i allafall var det så för mig. Nu får du automagiskt, i din webbläsare, information om när bloggen uppdaterats och kan ta del av ALLT som skrivs här! Fiffigt va?

Såhär fiffigt ser det ut för mig, som använder ett fristående program för att hantera RSS-flöden


1 kommentar:

Mabbi sa...

Jag är mäkta imponerad! Kan dock inte hitta nån ikon. Är iförsig inte nått problem för mig då jag tillhör de som läser bloggen flera gånger om dagen!