lördag, december 20, 2008

Töntigt * 2

Tönt 1

Idag har jag kännt mig väldigt töntig. Jag vill egentligen inte koppla ihop detta med mig men jag kan inte ljuga. Hör jag någon annan som gjort detta så brukar de få en omgång av mig där jag försöker förklara att det är helt idiotiskt. Vad är det som hänt, jo jag har sprungit på löpband idag inomhus, ah ni hörde rätt, de har såna nere på IKSU. Min bortförklaring är att jag egentligen ville på spinning men det fanns endast ett pass kl 10 och det var väll en konstig tid en lördag, då tänkte jag att jag kunde springa, skidor är ju helt uteslutet i Norrland på vintern tydligen, men det var så halt att det inte gick att springa. Då fick jag lite panik och visste inte vad jag skulle göra, då blev det ner på löpbandet. Det kändes väldigt konstigt att springa fast man kom ingenstans, och sen var det en tv framför mig men jag vet inte vem som skulle titta på den för att man åker ju upp och ner med huvudet när man springer och alltså inte så lätt att se tv, men jag e ju klart inte känd för att kunna göra två saker samtidigt. Det jag tänkte på hela tiden sen var hur man ska göra för att komma av, jag hade ju hög fart som ni förstår så hade man bara lagt av hade man ju farit all världens väg. Jag lyckades dock hoppa upp på sidan och kunde sen stoppa bandet. Jag sprang 1,49 , ah mer än så stod det inte, vilken enhet kan det vara??? på 15 min. Sen spelade jag volleyboll och det är ju coolt så det vägde upp lite.

Tönt 2

Efter allt detta gick jag in i bastun och där satt det en kille och jag tänkte det var ju trevligt, kan man sancka lite, men han gick ut direkt när jag satt mig och satte sig på en bänk utanför, jag tänkte aja han var väll lite varm i pannan. Jag satt där ca 15 min och tänkte nej nu ger jag mig och direkt jag kom ut reste han sig upp och gick tillbaks in i bastun, hyfstat dissad blev man där. Antingen var han blyg eller kunde han inte "basturegeln", nämligen, det som sägs i bastun stannar i bastun.

2 kommentarer:

Mabbi sa...

Hehe.. nästa gång du ska kliva av ett löpband så kan du prova att trycka på stoppknappen direkt. Stopp betyder inte att löpbandet stannar tvärt utan det saktar faktiskt ned. Moderna grejer det där. =) Det andra kan vi ta sen! Kan ju hoppas att killen va en blyg norrlänning... annars vet jag inte vad jag ska säga. Saknar dig med Jonas! Kram

Hany sa...

hahaha....det här var härlig läsning på söndagmorgon!

Hoppas du klarat dig okej utan oss =)