torsdag, januari 08, 2009

Att vara klar.

Brukar man inte alltid tänka på hur skönt det vore att vara klar i tid med en uppsats, eller att man började plugga i tid till en tenta så man slipper den här sista paniken? Vi var klara med vår c-uppsats och opponering i onsdags vid lunchtid, och redovisning på tisdag. Jösses vad underbart, tänkte jag, nu får jag uppleva det här lugnet man har hört talas om. Ledig i flera dagar, och ingenting som behöver göras. Men jag ska berätta för er, DET SUGER! För ingen annan är ledig så här i tentatider. Alla har panik och det är helt normalt. Ingen som har tid att umgås med mig. Har precis duschat i en halvtimme för att få lite tid att gå. Har städat. Ska snart gå och köpa smör, för det glömde jag med flit igår så att jag skulle ha en anledning att gå och handla idag igen. Nästa gång ska jag göra som jag brukar och stressa och ha panik och bli klar i sista stund. Lycka till med plugget!

Inga kommentarer: