fredag, januari 09, 2009

Spotify

Jag hoppas att alla i huset har upptäckt Spotify. Om inte så tycker jag ni ska ladda hem Spotify på www.spotify.com. En rolig grej med Spotify är att man kan göra en playlist dit flera har tillgång. Det är ju så jävla svårt att ta till sig ny musik när nån kompis bara säger "öhh lyssna på den här störtsköna Glasvegas-låten" och spelar upp den på sin crappiga mobil när man inte alls är på humör. Kontentan är alltså att man måste ha lugn och ro för att lyssna på ny musik, och med Spotify kan man lägga upp låtar man tycker är bra och så kan de övriga lyssna på dom vid tillfälle. En annan störig grej som jag kom på nu är ju när nån säger typ "öhh har du hört Glasvegas?! Dom är fetsköna!". Jag menar hur ska man hantera det? Ska man ladda ner typ alla deras skivor och plöja? Det orkar man ju helt enkelt inte så istället sitter man och lyssnar på samma gamla Beastie Boys-plattor eller vad det nu är man gillar.
Här är iaf adressen till en nystartad sån playlist där alla kan lägga upp sina favvisar

http://open.spotify.com/user/oskarenbom1/playlist/0IcmBDJNZksd3EfNf6gaqe

Det här blev ett lite rörigt inlägg men det är bara för att jag känner mig så upprymd av Spotify!

6 kommentarer:

Ante sa...

Du är inte den enda som är upprymd av Spotify! Var väldigt skeptisk till det först, men efter att ha provat det i snart en månad är det nu den enda musikspelaren jag använder (och då är jag ändå världens största fan av iTunes!). Upptäckte bara här i dagarna den fantastiske Claes Janson och den alltid lika härliga Freddee Wadling! Ska vi ge oss ut på missionsresa för Spotify, Oskar?

Tyvärr är ju Spotify bara i beta-stadiet än så länge (typ som utvecklingsstadiet) vilket innebär att man måste ha en invite för att kunna gå med. Har du ingen kan du om du ber snällt kanske få en av mig ;)

Oskar sa...

Jag har gett bort alla mina inbjudningar tyvärr, men det är lätt värt 100 spänn eller vad det nu kostar.

Micke sa...

Spotify är bäst, ingen protest.

Tibbe T sa...

Har länge tänkt skriva ett kärleksinlägg till Spotify. Det är min bästa vän och älskare!

Oskar sa...

har du lagt in nåt på playlisten då Tibbe??

Tibbe T sa...

Jäpp! Nu har jag!