lördag, januari 03, 2009

Veckans credd...

...går tveklöst till Niklas i korren! Så rent och fint som köket var igår kväll har det inte varit under hela terminen! Synd att man nästan aldrig träffar honom och därmed uttrycka sin creddning. Jag skulle däremot vilja dedikera detta poem till honom

När disktrasan låg där,
ny och helt oblöt
Inte längre i vasken,
oj så jag njöt
Jag har fått en halsböld
den gör ont
Vart är ni alla?
Det är så tomt

Borsten var också ny
bänken var blank
Vagnen helt tömd
Inte den minsta stank
Henning kom idag
han var på bra humör
Inte konstigt det,
när köket är så fint

Det sista rimmade inte, men man kan väl säga att jag främst skriver på fria versmått.

7 kommentarer:

Tibbe T sa...

Oj vilken fin dikt! Du kanske ska skriva den på tyska också så Niclas förstår den!

Oskar sa...

Jag lägger gärna ut översättningen på entrepenad...

Mabbi sa...

Får se hur det ser ut imorrn?! ;)

Ante sa...

Och han som sa till mig att han var så oroad för att vi skulle tycka det var stökigt när vi kom tillbaka och han var borta =)

På måndagkväll kommer han som bor i 0303 tillbaka...

Anonym sa...

är det en reaktiv lymfadenit du gått och dragit på dig? mononukleos, måhända?

Oskar sa...

mononukleos har jag klarat av, tonsillit påstås det! men fortf inte bättre trots 5 dagars penicillin är inte det konstigt?!

Anonym sa...

Jo, konstigt. Är nog viral då. Blir nog tonsillektomi, är jag rädd :P