tisdag, mars 31, 2009

Hälsningar från Sundet

Nu är jag hemma hos mina föräldrar i Sundsvall och slappar. På dagarna äter jag lyxiga saker som digestivekex (förresten - säger ni digestive eller dajdjestivv? - en diskussion som ALDRIG blir gammal!) och hänger med min kära syster och hennes son Nicholas som jag är stolt morbror till. Det är ganska underhållande. För det mesta kollar vi på "Tomas - det modiga ångloket", som Nicholas måste se 11 ggr varje dag. Visst låter det spännande? Tyvärr är manusförfattarna till denna serie helt befriade från fantasi. En storyline kan till exempel vara; Tomas ska köra barn till skolan, men det går lite för fort i kurvan och han håller på att välta hela tåget. Som tur är står hans lok-kompisar Emily och Gordon bredvid och tutar att han måste ta det lugnt. Tomas tar det då lugnt och inget händer. Ingen krasch eller nånting, och barnen kommer i säkerhet till skolan. Det finns 20 avsnitt på DVDn med liknande innehåll.

På torsdag åker jag till Uppsala för att säga hej till min brorsa och hänga med min kompis Björn. På fredag åker jag till Tokjo, det är jag jävulskt taggad inför. Är det någon som vill lägga en beställning? Kanske lite manga, några kalligrafier på käcka japanska tecken som man kan tatuera in, en plats i en japansk tv-show, ett samurajsvärd, ett bonsaiträd, lite heta japanska aktier eller vad vet jag!?

3 kommentarer:

Tibbe T sa...

I vardagligt tal säger jag "digestive" men när jag vill verka lite cool och världsvan säger jag "dajjdjestajv". Ska bli spännande att höra hur andra gör!!

Micke sa...

Jag trodde bara att det var Johan i korren som körde med "dajjdjestivv", men uppenbarligen inte. Men visst säger vi väl digestive allihop?

Hany sa...

ja den här diskussionen känner jag igen...haha =) stämningen blev lite stel i korren efter det vill jag minnas...