tisdag, mars 17, 2009

Tankar som slagit mig

När man bloggar ska man gärna göra listor, det har jag förstått. Därför har jag sammanställt en liten egen lista med funderingar från den gångna veckan och helgen.

punkt ett. skola. vad är jobbigast, jättelångsamma föreläsare eller snabba? Jag fick svaret idag, jättelångsamma är jobbigast, snark!

punkt två. bostad. jag fyllde till min egen stora förvåning i bostadens kundundersökning idag. efter att jag insett att jag inte hade en aning om vad jag skulle svara på majoriteten av frågorna så drog jag slutsatsen att bostaden måste sköta sitt jobb ganska bra. Snyggt, smidigt och obemärkt. Lite snäsigt ibland kanske, men det gör inget eftersom att man sällan konfronteras av bostadens diskreta hustomtar. Ett litet minus blev det förstås för ventilationen, då tänker jag främst på luftturbinen under fönstret och stormsimulatorn på toaletten.

punkt tre. vårtecken. nydalasjöns is håller på att övergå till vatten. förra veckans risk för stavbrott på grund av den otrevliga dubbelisen har efter helgens vårvärme övergått till risk för isbadsplurr. frågan är om man redan ska låta våren ta överhanden och hålla sig borta från isen. jag tycker inte det, inte än, och dessutom sägs det inte vara så dumt med isbad heller.

God natt, huset!

3 kommentarer:

Micke sa...

När du väl klinschar med Tommy så kanske du kommer på andra tankar. Service är inte hans adelsmärke direkt.

Anonym sa...

Jag måste ta tillfället i akt och credda Tommy lite här; han fixade våran dörr på ett par dagar bara! Dessutom gav han oss inte böter från vår förra lägenhet då vi råkade göra jättefula hål i golvet (som redan var ganska fult) och råkade riva bort lite tapet. Hoppas inte Tommy hittat till denna blogg...

Ante sa...

Hmm, några dagar. Var det inte några veckor snarare? =P