söndag, oktober 19, 2008

Beachsöndag - som varje söndag

Jag känner mer o mer att inläggen här på bloggen blir av högre o högre kvalitet. Detta gör att jag känner en press att prestera något alldeles speciellt när jag väl skriver. Pulsen ökar o handflatorna blir svettiga.. ändå borde jag vara lugn, ett inlägg om beachen kan väll aldrig slå fel.
Något som har en stor betydelse i mitt liv och i flera andra boende här på rullstensgatan 178 är beachvollybollen på söndagar. Man missar inte beachvollybollen på söndagar. Den går före nästan allt annat här i livet. Jag skulle ju tex inte kunna resa bort över en söndag, för då skulle jag ju missa beachen. Det spelar ingen roll hur kasst man mår, när det är söndag så sviker man inte. Förra söndagen hade vi en spelare med halsont, en med sträckt lår, en som sa sig göra sin livs sämsta beachvollyprestation (han spelade med mig) o sen jag då.. som var sjukligt trött och lyckades sträcka både rygg och nacke för att jag inte orkade stabilisera huvudet när jag kastade mig. Det gick allt utom bra för oss. Det var inte så roligt....men jag skulle aldrig fundera på att kliva av. Det är då man istället tänker "nästa söndag ska jag prestera bättre".
Nu är söndagen här.. och snart är det beach!!! Sååå taggad!! När vi först startade upp med beachen var vi minst fyra personer på varje sida för att på något sätt täcka upp hela ytan så någon kunde ta bollen. "Bakisbeach" kallade vi den. Nu spelar vi två mot två och har utökat beachsöndagen till en minitunering på två planer. Vi börjar också komma igång med riktiga regler... beachtouren nästa?!

Inga kommentarer: