onsdag, oktober 15, 2008

En lite roligare dag i mitt liv

Idag när jag vaknade hade jag ett speciellt uppdrag, jag skulle lägga en skiftnyckel i Mabbis brevlåda. Jag tar alltid mina uppdrag på fullaste allvar, och jag var väldigt rädd för att glömma mitt viktiga åtagande.
Men jag var duktig, jag kom ihåg att lägga skiftnyckeln i lådan. Först var jag i och för sig tvungen att gå omkring med den i tio minuter medans jag gjorde mig i ordning för dagen.

När jag kom hem så tänkte jag kolla om Mabbi hämtat skiftnyckeln, men precis när jag kommit in i porten så kommer det lilla livet ned för trappan! Helt otroligt, jag som älskar spontana små möten.
Vi bestämde att i utbyte mot ett annat verktyg så skulle jag få titta på när hon lagade cykeln. Det var en bra deal!
Jag lärde mig mycket om hur man tar bort och sätter i cykelslangar.
Det enda negativa är att mina fötter blev väldigt kalla. Väldigt! Det var över tre timmar sen jag gick in, och jag fryser fortfarande om fötterna. Det är loco!

Det var min onsdag hittills. Sen ska jag äta soppa och varma mackor, och klockan 19.55 ska jag upp till Mabbi för att se Bonde söker fru. Jag hoppas att vi blir många som bänkar oss framför tvn i höstmörket. Vi ses på tok för sällan!

Summa summarum: Jag har väldigt tråkigt om dagarna, men nu kan jag nästan knäcka extra som cykelslangsbytare.

1 kommentar:

Mabbi sa...

Känner mig som en positiv fläkt i ditt liv!