lördag, oktober 18, 2008

Cable guy

Jag har gjort en sk. gym-fadäs. Här följer en kort redogörelse.
Det var under en bröstövning: knästående cable cross. Mitt under en mycket ansträngande kontraktionsfas fick jag i spegeln syn på en bekant till mig - en synnerligen snygg tjej. Jag lyckades krysta fram en hälsning, men uppgiften att göra två saker samtidigt blev mig tyvärr övermäktig: repen började plötsligt slita mina armar i oväntade och humoristiska riktningar. Med en förvånad min utförde jag en komplicerad och tvekande kollaps vars slutprodukt blev en magnifik flygplansställning med armarna uppspända av hundratals Newton.
Jag återhämtade mig imponerande snabbt och flög upp med ett självsäkert leende. När jag coolt såg mig omkring syntes dock tydligt att alla på IKSU stod och skrattade inombords.
Mycket olustigt. Jag ska nu försöka lämna hela händelsen bakom mig och gå vidare.


2 kommentarer:

Mabbi sa...

Haha.. helt underbart!

Hany sa...

jag instämmer!! man kan säga att tjejen fick dig på fall...