söndag, november 02, 2008

Popup ur min synvinkel.

Vi inledde kvällen med att laga middag ihop, jag, Myran, Hany och Flåsa. Sjukt gott käk med mycket palsternacka. Åt och drack som att det var min sista måltid. Eftersom bussen skulle gå 20.20 var det lite brått att bälja i sig sin vinflarra, men jag tror alla klarade det? Alla var nog lite mer onyktra än de ville tro. På bussen ner satt vi längst bak och var inga förebilder för de ungdomar som också åkte.

Väl nere på stan fick jag för mig att jag skulle köpa cigg, och Flåsa skulle minsann köpa en snusdosa, sen knallade vi mot folkets hus, spelade musik på Hanys mobil och sjöng. Jag hade hatat oss om jag var nån annan. När vi kommit in styrde vi våra näsor mot baren, eller så gick jag och Myran och rökte ciggariller med karamellsmak. Baren gillade vi mycket, speciellt jag och Myran. Musiken var ganska sekundär, egentligen. Men så fick vi reda på att Parken hade ställt in, och då jävlar. Här hade vi betalat 300 spänn för att få se Parken, och så kom dom inte! (Okej, vi hade fått våra biljetter, och jag tror inte vi hade sett Parken ändå) Men Myran var sugen på korv, och en korv skulle jag fixa till Myran. Så vi gick till infon och klagade enormt (det kanske var jag som klagade) på att vi betalat massa pengar för att se några som inte kom. Men om Myran fick en korv så skulle vi vara nöjda. Ehm, jo Myran fick faktiskt en korv tillslut, och gud vad glada vi var! Så glada att vi for hem!

För att göra en lång historia kort. Hur var er kväll?

Inga kommentarer: